sopping while covid19

מימון לעסקים טובים דווקא בזמן קורונה

עסקים מצליחים בימי קורונה - כשהמשק בצרות צריך לחזק (לממן) את מי שמצליח

משבר הקורונה נוכח ברמת המשק המקומי החל מחודש פברואר וברמה גלובלית אף קודם. החשש מנזק חמור למשק הביא לקיפאון פיננסי ובכך שבנקים מסורתיים ושחקני אשראי חוץ בנקאי פשוט לא נותנים אשראי. השילוב בין מונופול בנקאי שמרן ומיושן לבין מגפה (לפחות פיננסית) שמייצרת אי ודאות וסיכון גרם לכך שרוב שחקני המימון מעדיפים פשוט לא לעבוד. אבל אין בזה הגיון וזה מסוכן למשק. לפי כל התחזיות התוצר יתכווץ באחוזים ניכרים מה שאומר שעסקים רבים יסגרו ואחרים יחוו קשיים. יש עסקים שמשבר הקורונה יעצור ויסגור אבל יש עסקים שהוא מחזק. התפקיד של חברות מימון הוא להגיב למציאות החדשה, למצוא את העסקים שצריכים מימון ולאפשר להם לעבוד. עד שימצא חיסון זו התגובה הפיננסית היחידה שיכולה לעזור.


עסקי התעופה, התיירות, המלונאות, ספגו ראשונים את המכה בדמות עצירת הביקושים ולאחריהם הגיעו ענפי משק רבים שחוו פגיעה ברמה חלקית ועד עצירה מוחלטת כגון אולמות אירועים ואף מסעדות ותחומים הקשורים לתרבות הפנאי. סקטור הנדל״ן מסחרי כגון קניונים או משרדים נחלש גם הוא בצורה משמעותית לאור המגבלות שמונעות שימוש (מופחות) בנכסים. כל העסקים הללו מפרנסים בשרשרת עסקים רבים אחרים שיחוו גם הם פגיעה משנית קטנה יותר כגון ספקי הדלק והשירותים לחברות התעופה או חברות ניקיון המשרדים, וכמובן כל המסעדות ובתי האוכל שמקיפים את בנייני המשרדים בכל אזורי התעסוקה.

, בתקופה זו עסקים בתחומים שונים ובמיוחד רשתות המזון חוו עליות בביקושים כגון מזון וטואלטיקה ופארמה, כפועל יוצא הן מסגרים והן מהעובדה שאוכלוסית צרכנים נוספת נותרה בארץ בהשוואה לתקופות קודמות בהם כ-10-15 מהאוכלוסייה נמצאת בחו"ל.

תחום בולט החווה עליה בביקושים – חברות טכנולוגיה ושירותים למתן פתרונות העסקה מרחוק – חברות המספקות תשתיות תקשורת וניהול וירטואלי מאפשרות המשכיות עסקית עבור העסקים גם מחוץ למשרד, על מנת לאפשר המשך מתן שירות ולמזער את הפגיעה במהלך העסקים השוטף גם בתקופת מגבלות או סגר. עם הרחבת המגבלות, בהן איסור התקהלות של מעל 20 איש, חברות צפויות להעביר מחדש עובדים לעבודה מהבית, כך שהמגמה הזו צפויה להישמר. יש לזכור שמעבר לעבודה מהבית יוצר  צורך ברכישות של מוצרים שונים בעיקר בתחום המחשוב והריהוט על מנת להתאים את סביבת העבודה החדשה מהבית.

משבר הקורונה יצר מציאות שונה בהתנהגות האזרחים בתחום ההיגיינה, הריחוק החברתי והמיגון. כתוצאה מכך העסקים הקשורים לתחומים אלה חווים עליה בביקושים המקומיים וגם אצל יבואנים העוסקים בתחום.


מדפים ריקים

הבנקאים מספקים שירותי בנקאות בלי בנק לעסקים קטנים ובינונים ולכן נתמקד בעסקים בסדר גודל זה מתחומים אלו:מזון ופארמה- סופרים ומינימרקטים שכונתיים, מכולות, פיצוציות, בתי מרקחת, חנויות פארם, וכן כל המפעלים התעשייתיים מכל סדרי הגודל העוסקים בייצור מוצרים מענפים אלה, וכמובן יבואני מזון ופארמה לסוגיו.

היגיינה ומיגון- מפעלים לחומרי ניקוי, לייצור מגבונים לחים, נייר טואלט, מגבות נייר לניקוי, ייצור כפפות היגייניות, ייצור ויבוא מסכות מיגון, וכן יבואני ציוד מיגון רפואי לעוסקים בתחום הרפואה

עסקים מתחום השליחויות והמיקרו תחבורה: חנויות אופניים וקטנועים, ייבואני ונותני שירותים בתחום, שליחים וחברות שליחויות.

מיחשוב- חנויות ואתרי סחר למחשבים ולציוד אלקטרוני כולל מדפסות, מסכים וכו'.

טכנולוגיה-  פתרונות למידה מרחוק, הקמת אתרי אינטרנט וחנויות אי קומרס.

תרבות פנאי לצריכה ביתית: אביזרי כושר ביתיים, עשה זאת בעצמך וכו׳.


דברו איתנו

אנחנו עוסקים במתן מימון יעיל לעסקים

״